Când este necesar tratamentul endodontic și de ce este important

Tratamentul endodontic se face prin eliminarea infecției din sistemul canalului radicular al dintelui și prevenirea reinfecției canalelor și a intrării microorganismelor în țesuturile parodontale care înconjoară rădăcina dintelui. Adică, dacă nu există nicio cauză a bolii – microorganisme, atunci nu va exista nicio boală în sine. Dacă rădăcina este sănătoasă, dintele te va putea servi mult timp. Pentru a păstra un dinte cu diagnostic de pulpită sau parodontită, este necesar să se efectueze un tratament endodontic de înaltă calitate al dintelui, adică un tratament al canalului radicular. Prețul tratamentului endodontic în stomatologie depinde de complexitatea bolii. După examinare, medicul stomatolog îți va spune despre etapele tratamentului și costul final.

Tratamentul endodontic al rădăcinii dinţilor

Pulpita este o inflamație a pulpei dintelui, a țesutului din interiorul dintelui, în canale și cavități, cauzată de microbi care intră acolo din cavitatea carioasă. Se manifestă prin dureri spontane severe, dureri prelungite ale dintelui la contactul cu alimente reci sau calde, precum și dureri nocturne. Uneori este asimptomatic, adică dintele este distrus treptat, dar nu există durere. Tratamentul pulpitei este obligatoriu, deoarece boala se răspândește rapid și poate duce la pierderea dinților. Parodontita este o inflamație a țesuturilor din jurul rădăcinii dintelui. Apare atunci când o infecție se răspândește printr-un dinte în maxilar. Poate continua fără manifestări clinice sau, cu o exacerbare a procesului, există o durere constantă, durere la mușcare, umflarea gingiilor în zona dintelui bolnav. Dacă nu este tratată, parodontita duce la necesitatea îndepărtării dintelui.

Se realizează eliminarea maximă a infecției din canalele dinților, prin tratamentul mecanic și medicamentos. Prelucrarea mecanică se realizează utilizând o varietate de unelte manuale și aparate. În acest proces, se dă canalului o formă convenabilă pentru umplere. Tratamentul mecanic se combină cu tratamentul medicamentos – clătirea canalului cu un antiseptic cu hipoclorit de sodiu. După un tratament mecanic și medical amănunțit, este necesar să se umple strâns toate canalele.

Umplerea dinților în terapia endodontică

Indiferent de tratament, nu se poate realiza 100% eliminarea microorganismelor, ci pur și simplu se reduce numărul lor cât mai mult posibil. În consecință, dacă microbii rămași în canal nu sunt blocați, aceștia se vor înmulți și vor provoca din nou inflamații. Prin urmare, prima etapă și anume prelucrarea, fără a doua etapă, cea de umplere, nu are sens.  Toate materialele pentru umplerea canalelor sunt capabile să etanșeze canalul dintelui timp de mai mulți ani și să blocheze infecția. Astăzi acest material este gutaperca. Dar gutaperca singură în canalul dentar este inutilă. Numai în condiții de condensare, gutaperca etanșează canalul, adică trebuie să fie într-o stare comprimată. Poate fi comparată cu un dop care închide o sticlă de vin. Este comprimat și se potrivește atât de strâns pe pereții dintelui, încât nu permite ca dintele să se deterioreze timp de mulți ani.