Caria dentară- cauze, simptome, prevenire, tratament

Caria dentară este o gaură care se formează în dinte. Aceste carii încep prin a fi mici și devin în mod progresiv mai mari atunci când nu sunt tratate la timp. Și cum numeroase carii nu provoacă dureri la început, este destul de dificil să îți dai seama că o problemă există.

Dar, vizitele regulate la un dentist pot detecta rapid o carie dentară.

Cariile dentare fac parte din cele mai frecvente probleme de sănătate din lume. Și să descoperi că ai o carie, poate să fie o surpriză destul de neplăcută. Un lucru și mai neplăcut dacă consideri că ai o igienă buco-dentară adecvată.

Care sunt simptomele unei carii dentare?

• Sensibilitate dentară
  • Dureri
  • O gaură vizibilă în dinți
  • Pete negre sau albe pe dinți

Care sunt cauzele unei carii dentare?

Cariile dentare sunt cauzate de placa dentară, o substanță mai lipicioasă care se formează pe dinți. Placa dentară este o combinație de: bacterii, salivă, acid, particule alimentare. Toată lumea are bacterii în gură.

După ce ai mâncat alimente sau ai băut ceva care conține zahăr, placa dentară începe să se formeze. Din acest motiv, este foarte important să te speli în mod regulat pe dinți.

Placa dentară care se formează distruge încet emailul dinților. Cu cât acesta se slăbește mai tare, cu atât caria progresează prin smalț și ajunge la dentină.

Factorii de risc sunt următorii:

• Prea multe alimente sau băuturi dulci sau acide
  • O igienă buco-dentară precară
  • Nu ai destul fluor
  • Gura este uscată
  • Suferi de probleme alimentare precum bulimia sau anorexia
  • Refluxul acid care poate duce la probleme cu emailul dinților

Vorbește cu dentistul tău despre simptomele neplăcute pe care le ai, precum sensibilitatea dinților sau durere. Poate identifica o carie la un examen bucal.

Unele carii care nu sunt vizibile la o simplă examinare, pot să fie depistate cu ajutorul unei radiografii. Opțiunile de tratament pot varia în funcție de gravitatea cariilor, acestea fiind plombele, tratamentul canalelor, tratamentul precoce sau coroanele.

O carie dentară care nu este tratată poate să ducă la complicații precum o durere permanentă, un abces dentar sau dificultatea de a mesteca anumite alimente.

Cariile pot să fie prevenite, având o igienă buco-dentară ireproșabilă, folosind ața dentară, eliminând alimentele dulci sau acide din meniu consumând mai multe fructe și legume sau alimente bogate în calciu.