Cum afectează Covid-19 sănătatea dentară. 5 manifestări orale asociate cu SARS-CoV-2

Medicii stomatologi avertizează: coronavirusul poate provoca o serie de procese inflamatorii în gura pacienților. În special, medicii din Brazilia au descris apariția ulcerelor și a plăcilor, precum și a fisurilor în limbă la un pacient în vârstă, internat cu COVID-19. În plus, cei infectați pot dezvolta o tulburare a gustului, ciuperci, candidoză și alte afecțiuni patologice în gură. Experții consideră că astfel de simptome pot fi observate ca manifestări secundare ale infecției, precum și efecte secundare ale administrării de medicamente, în special antibiotice. Mai mult, problemele dentare pot servi ca factor de risc pentru infecție, deoarece slăbesc funcțiile de protecție ale corpului. Prin urmare, se recomandă includerea unui examen dentar în lista studiilor necesare pentru COVID-19.

Oamenii de știință de la Laboratorul de histopatologie orală al Facultății de Sănătate a Universității din Brazilia au descris în articolul lor, leziunile mucoasei bucale la un pacient cu infecție cu coronavirus. Un bărbat în vârstă care a fost internat la spital cu SARSCoV2, pe lângă pierderea gustului în a 24-a zi de spitalizare, a dezvoltat răni galbene în gură, asemănătoare herpesului, precum și fisuri profunde și o placă albă specifică pe spatele limbii. Au fost chemați medicii stomatologi pentru a evalua aceste leziuni. Medicii au ajuns la concluzia că acestea sunt leziuni secundare rezultate din deteriorarea sistemică a sănătății din cauza COVID-19.

5 simptome orale asociate cu SARSCoV2

1. În ciuda faptului că simptomele dentare specifice COVID-19 nu au fost încă găsite, cei infectați dezvoltă adesea afecțiuni cauzate de efectul general al infecției asupra organismului. De exemplu, mulți pacienți se plâng de gură uscată.

2. Apariția probabilă a limfadenitei persistente (mărirea ganglionilor limfatici. – Izvestia) fără un motiv aparent. Oamenii de știință au raportat, de asemenea, că pacienții cu COVID-19 pe corp și pe mucoasa orală pot dezvolta ulcere care nu au mai fost văzute până acum.

3. Un simptom foarte frecvent este dispariția sensibilității gustative. Pacienții caracterizează consumul de alimente ca „săpun de mestecat, vată…”.

4. Pe fondul acestei infecții, pot apărea boli precum herpesul și stomatita. Acest lucru se datorează scăderii imunității.

5. Mai mult, persoanele cu probleme dentare riscă să contracteze SARSCoV2. Dintre bolile care cresc riscul de infecție, se pot distinge diferite tipuri de stomatită, gingivită și parodontită.

Motivul pentru care coronavirusul poate deteriora membranele mucoase ale gurii și limbii nu este doar o scădere generală a imunității și a terapiei medicamentoase. SARS-CoV-2 este capabil să se lege de molecula ACE-2 (enzima de conversie a angiotensinei 2, o proteină membranară, poarta de intrare a virusului către celule – Izvestia) și este exprimată (înmulțită) pe celulele epiteliale ale mucoasei bucale.