Sensibilitatea dentară: ce este, cauze și metode de tratament

Fiecare persoană suferă de sensibilitate dentară cel puțin o dată în viață. Acest lucru înseamnă durere de dinți atunci când bea băuturi reci sau calde, durere de dinți atunci când mănâncă alimente dulci sau acre, durere la spălarea dinților. În timp ce aceste simptome sunt tolerabile, ele sunt ignorate, dar acesta este un semn sigur că este timpul să mergi la dentist și să afli cauzele sensibilității crescute a dinților, ce se află în spatele acestui simptom.

Sensibilitatea dinților în unele cazuri indică o boală a cavității bucale, dar poate fi și rezultatul intervenției dentare. În acest din urmă caz, sensibilitatea se datorează cel mai probabil faptului că, în unele proceduri dentare, o parte din substanța dentară intactă este măcinată și, ca urmare, dinții devin mai puțin protejați și mai sensibili la influențele externe.

Dinți sensibili după albire

Principiul albirii este următorul: stratul superior al smalțului dinților este îndepărtat pentru a expune stratul mai ușor de dedesubt. Pentru aceasta, se folosește adesea, un agent de înălbire foarte concentrat și lumina ultraviolet. Agentul de albire acționează asupra smalțului dinților și îl dizolvă ușor. Astfel, chiar și din cauza pierderii unei mici părți a stratului protector, dinții extrem de sensibili la frig sau căldură (de exemplu, prin inhalare sau băut) prezintă disconfort la scurt timp după albire.

Sensibilitate bruscă a dinților din cauza bolilor orale

Durerea de dinți și sensibilitatea bruscă a dinților la frig apare adesea din cauza bolilor orale. Motive posibile: carii (gaură în dinte), inflamația gingiilor (gingivită), inflamația sistemului parodontal (parodontită).

Sensibilitatea dinților în afecțiunile dentare este direct legată de igiena orală deficitară și curățarea dinților superficial. Molarii sunt deosebit de predispuși la carii, deoarece sunt localizați mai departe, au depresiuni pe suprafața de mestecat și, uneori, au goluri destul de mari între dinți. Acest lucru face dificilă curățarea temeinică și creează un habitat ideal pentru microorganisme și bacterii, ale căror produse metabolice acide atacă și deteriorează dintele. Un molar sensibil la frig este probabil deteriorat de carii.

Metode de tratament

Cele mai importante măsuri pentru a-ți proteja dinții de bolile dentare sunt periajul regulat și îndepărtarea resturilor alimentare din și între dinți după mese. Acoperirea dinților cu un material de etanșare sau umplerea fisurilor cu un material de umplere special, va fi o profilaxie eficientă. Odată ce fisurile sunt etanșate, canelurile devin netede și superficiale, facilitând curățarea și eliminarea bacteriilor care nu se mai pot dezvolta acolo. Tratamentul eficient al sensibilității dinților în prezența microfisurilor în smalț sau a unui gât de dinte deschis este fluorurarea, acoperirea cu lac dentar. Lustruirea cu fluor întărește dinții și favorizează regenerarea.