Sfaturi utile despre cum să ai grijă de implanturile dentare pe termen lung

Respectarea recomandărilor de igienă orală nu este doar o soluție bună, ci este, de asemenea, cheia pentru menținerea sănătoasă a implanturilor dentare pe termen lung. Placa se acumulează în jurul coroanei dentare din porțelan sau a zirconiului încorporat în implantul dentar, la fel cum se întâmplă și în cazul dinților naturali. Implantul și împrejurimile acestuia trebuie curățate pentru a proteja gingiile. Placa acumulată poate provoca inflamații severe în țesuturile din jurul implantului, sub conturul gingiilor, ceea ce poate duce cu ușurință la distrugerea osului maxilarului. Acest lucru poate determina slăbirea implantului și căderea acestuia.

Evită sau oprește fumatul pe termen lung

Este un fapt bine cunoscut faptul că fumătorii au mult mai multe șanse să se infecteze în zona afectată imediat după implantare. De asemenea, poate încetini vindecarea rănilor în timpul perioadei de regenerare și poate pune în pericol succesul implantului.

Folosește apă de gură antibacteriană

Utilizarea apei de gură este importantă nu numai din cauza aromei proaspete, ci și pentru că poate îndepărta bacteriile dăunătoare și poate păstra marginile gingiilor care intră în contact cu implantul dentar și la care ața dentară sau periuța de dinți nu ajunge. Totuși, utilizarea apei de gură nu înlocuiește spălarea zilnică și folosirea aței dentare.

Spală-ți dinții cel puțin de două ori pe zi

Pentru a-ți curăța dinții cu atenție, dar eficient, alege o periuță de dinți cu peri moi și pastă de dinți cu fluor. Coroanele artificiale nu mai pot acumula tartru, indiferent din ce material sunt fabricate. Se recomandă spălarea dinților dimineața și seara, deoarece resturile alimentare se pot lipi în jurul implantului dentar și poate deveni din ce în ce mai dificil de îndepărtat. Curățarea întregii cavități bucale, inclusiv a coroanei și a gingiilor, poate ajuta la menținerea pe termen lung a implantului dentar.

Folosește ața dentară o dată pe zi

Ata dentară utilizată în fiecare zi ajută la eliminarea bacteriilor care provoacă inflamații, astfel încât utilizarea acesteia poate proteja și sănătatea implantului. Dacă gingivita ajunge la implantul dentar, se poate dezvolta așa-numitul peri-implant (distrugerea țesuturilor moi și dure din jurul implantului), ceea ce amenință serios reținerea rădăcinii artificiale a dintelui în maxilar. Pentru a evita astfel de complicații, este recomandat să folosești în mod regulat ața dentară. Consultă medicul dentist pentru a alege ața dentară potrivită.

Participă la teste regulate de screening

Participarea la screeningul dentar regulat nu este important doar pentru a te asigura că implantul dentar este fixat ferm de os și că țesuturile și gingiile din jurul acestuia sunt sănătoase. Screeningul poate fi, de asemenea, efectuat pentru a determina dacă coroanele dentare din porțelan sau zirconiu sunt poziționate corect și și-au păstrat funcționalitatea. Igiena orală corespunzătoare, poate ajuta la menținerea implantului un timp cât mai îndelungat.