Vreau extracție dentară, cum trebuie să procedez?

Deși dinții permanenți ar trebui să dureze o viață, există o serie de motive pentru care ar putea fi necesară extracția acestoraDacă molarul ocupă prea mult spațiu, atunci poate că va fi necesară extracția. Pacienții au multe întrebări despre acest lucru. Înainte de extracția dentară, este necesar să mergi la clinica stomatologică pentru un consult în prealabil. Stomatologul te va întreba dacă suferi de unele boli, dacă utilizezi medicamente și dacă suferi de alergii. Dacă iei medicamente pentru diluarea sângelui, tratamentul trebuie întrerupt pentru a se produce coagularea sângelui după extracție. Medicul dentist va discuta cu tine în prealabil, despre toate aceste aspecte.

Când se efectuează extracția dinților?

Extracția dinților se efectuează în principal în cazurile în care nu există opțiuni alternative de tratament. Se mai poate efectua extracția dentară dacă dintele s-a  slăbit foarte mult  și este puțin probabil să se mai schimbe, este  rupt longitudinal  și atât coroana dintelui cât și rădăcina dintelui sunt complet distruse, dacă este prezentă  parodontita apicală – o inflamație sub rădăcina dintelui, care nu mai poate fi tratată altfel, dacă un dinte nu are  suficient spațiu în maxilar  și care va contribui la o nealiniere a dinților (reducerea dentiției), dacă dintele este  inflamat constant și provoacă dureri, de exemplu, în cazul dinților de înțelepciune.

De asemenea, dacă dintele devine un risc pentru sănătate din cauza unui sistem imunitar slăbit (de exemplu în timpul tratamentului cancerului)   și nu poate fi tratat altfel. Dacă aparține unui exces de dinți, care adesea sunt identificați doar întâmplător la o radiografie. Acești dinți în exces duc adesea la probleme de spațiu și dinți nealiniați și, prin urmare, ar trebui îndepărtați. Există, de asemenea, situații în care eliminarea nu este obligatorie, dar este totuși recomandată pentru a rezolva problemele existente. În acest caz, se vorbește despre o indicație relativă.

Cum se face extracția dinților?

Înainte de procedură, este important ca medicul dentist să fie informat cu privire la istoricul medical al pacientului și să poată exclude sau lua în considerare orice complicații. Extracția dinților are loc în trei etape: anestezie locala, extracție dentară, îngrijirea rănii.

Îngrijirea rănii – curățarea și oprirea sângerării

Plaga rezultată în gură este acoperită cu o bilă de bumbac, care previne sângerarea și este menită să reducă riscul de inflamație a plăgii, provocate de bacterii și germeni din salivă. După un timp scurt, se formează un cheag de sânge pe alveolă (priză dentară), care închide rana și asigură un proces de vindecare curat. În majoritatea cazurilor, întregul proces durează semnificativ mai puțin de o jumătate de oră.

Sfaturi pentru tratamentul de urmărire și procesul de vindecare

După o extracție a dinților, vei avea nevoie de câteva zile de odihnă pentru a te recupera. Pentru a accelera vindecarea rănilor și pentru a minimiza disconfortul și riscul de infecție, se iau următoarele măsuri: odihnește-te cel puțin 24 de ore și menține-ți activitățile la minimum. Când stai culcat, folosește perne pentru a-ți sprijini capul, deoarece, poziția culcat a capului poate prelungi sângerarea. Umflarea este normală într-o anumită măsură. Cel mai bine este să răcești zona afectată după extracția dinților.